Van de Diaconie november

Beste mensen,

De collecten hebben in september het volgende opgebracht:
  4 sep Kerk in Actie project K 021262 €  230,75
11 sep Kerk in Actie Jong Protestant €  112,30
18 sep Diaconie €  202,50
25 sep Kerk in Actie project Z 009085 €  166,77

Daarnaast is via o.a. iDeal nog € 10,00 ontvangen.
Dit bedrag wordt verdeeld over de doelen van de bovenstaande collecten.
Voor onze Kerk werd in totaal € 650,30 ontvangen.

Op zondag 16 oktober werd in onze beide kerken de Dankdag voor Gewas en Arbeid gevierd. Zoals gebruikelijk werden er ook weer goederen ingezameld ten behoeve van de Voedselbank in Velsen. Op de foto’s kunt u zien dat er ook dit jaar weer volop aan onze oproep gevolg is gegeven.

De diaconale collecte was deze zondag bestemd voor Hart voor Kinderen.
Deze stichting verzorgt voedselpakketten in Afrika omdat ook daar als gevolg van de oorlog in Oekraïne veel minder graan geleverd wordt waardoor de prijzen van voedsel enorm stijgen. Met één pakket van € 50 kan een groot gezin een maand eten.
De opbrengst hiervoor was bijna € 350.
Tevens was er de mogelijkheid om de Voedselbank financieel te ondersteunen en daarvoor is tot op het moment van dit schrijven (26/10) ca. € 1.575 gedoneerd.

Alles bij elkaar een prachtig resultaat en alle gevers worden bij deze hartelijk bedankt!

Namens de Diaconie, Jan Bothof