Filmpjes uit 2017

24 december 2017 Kinderkerstfeest in de Dorpskerk.

Goede gewoontes hou je in ere: op 24 december was er weer het Kinderkerstfeest volgens vertrouwd recept in een overvolle Dorpskerk. Er zijn ook foto's gemaakt.

21 t/m 29 oktober 2017 Feestweek in de Dorpskerk ivm het 100-jarig bestaan.

Met het hele dorp is er gevierd dat de Dorpskerk in 1917, dus 100 jaar geleden, in gebruik werd genomen. Deze film geeft een impressie van de festiviteiten. Er zijn ook foto's gemaakt.

26+27 augustus 2017 ds. Ineke Clement neemt afscheid als ouderenpastor in de Dorpskerk.

Na bijna 5 jaar neemt ds. Ineke Clement afscheid als ouderenpastor van de Protestantse wijkgemeente Santpoort. Op 26 en 27 augustus was er een borrel en een afscheidsdienst.

4 juni 2017 De duif Rainbow in de Pinksterdienst in de Dorpskerk.

De duif 'Rainbow' maakt zijn opwachting in de Pinksterdienst ('roekoe - roekoe'). Kort filmpje van de inbreng van de kinderen.

21 mei 2017 Kerk-op-Schoot viering in de Dorpskerk.

Oftewel groot feest voor jong en oud. Onder leiding van ds. Beer. Georganiseerd door Joyce Schipper - Out, naar de ideeën op www.kerkopschoot.nl De volgende keer ook meedoen?, meld je dan aan.

9 april 2017 'Palmpasen in de Dorpskerk

Met Palmpasen op  9 april waren er natuurlijk weer Palmpasenstokken:

26 maart 2017 'Praatjesmakers in de Dorpskerk'

In de gemeenschappelijke dienst van Santpoort en Velserbroek van 26 maart werd het bekende 'praatjesmakers' programma van Jochem van Gelder geïmiteerd. Wat antwoorden de kinderen op de vraag 'hoe kun je van 5 broden en 2 vissen duizenden mensen te eten geven?

19 januari 2017 'Kerk-op-Schoot' viering in de Dorpskerk

Een zwembad en paraplu's in de kerk. Oftewel een viering voor kinderen van 0 tot 4 jaar met als thema 'de ark van Noach'. Onder leiding van ds. Beer. Georganiseerd door Joyce Schipper - Out, naar de ideeën op www.kerkopschoot.nl De volgende keer ook meedoen?, meld je dan aan.