#PLUBERS & SIRKELSLAG

Sirkelslag 2023

Sirkelslag is een laagdrempelig spel om jongeren te betrekken bij activiteiten van de kerk. Uit ervaringen van gemeenten blijkt dat Sirkelslag een mooi startpunt kan zijn voor missionair jeugdwerk. Er zijn twee varianten van Sirkelslag: Sirkelslag KIDS (9-12 jaar) en Sirkelslag YOUNG (13-16 jaar). Wij hebben Sirkelslag gespeeld met twee teams, één vanuit elke groep, vanuit de drie gemeenten in de regio: Santpoort-Velserbroek, Velsen-Zuid en IJmuiden. Je speelt tegen andere teams uit het hele land.

Thema ‘Ga mee!’
Het thema dit jaar is ‘Ga mee!’ en sluit aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk. Dit keer vanuit het verhaal over Esther. Zij was een dappere vrouw en moest veel uitdagingen aangaan. Iedere keer luisterden 8 jongeren uit beide teams naar een stuk verhaal over Esther en dan gingen ze een spel doen dat aansloot bij die uitdaging. Onze uitdagingen waren:
  • Op handen en voeten
  • Pad van kwetsbaarheid
  • Oog voor een ander
  • De eetproef
  • Maak een giftcard

Ondertussen waren we “op pelgrimage” en moesten de 2 groepen van 4 jongeren zoveel mogelijk stappen maken. En wat waren ze fanatiek, zelfs tijdens het eten bleven er steeds 2 jongeren om de tafel heen lopen… We hebben de punten ingeleverd en nu maar hopen dat één van de groepen een groepsuitje in koninklijke sferen gaat winnen.

Meedoen?

Wil je ook meedoen of heb je vragen, mail of app/bel dan met ds. Joke Zuidema: 06-38014580, dsjokezuidema@pg-spvb.nl.